Is er iets op tv vanavond?

Ja veel! In de gloria is ondertussen al een hele tijd van de buis, maar gelukkig brengt het nieuwe tv-seizoen weer heel wat leuks.
Hieronder een kort overzicht van wat er ten huize Wijsneus wel eens durft opgezet worden.
Voor de duidelijkheid: na een drukke werkdag en een avond Mini-entertainen, hebben we ’s avonds (als we nog de tijd vinden) voornamelijk behoefte aan feel-good programma’s waarbij je gewoon je verstand op nul mag zetten.
  • Pink ambition. Niet bepaald de beste in het lijstje, maar die wel diegene die direct bij me opkwam als ik dacht aan een typisch “verstand op nul” programma. (Jammer genoeg lijken sommige van de meisjes in het programma dat ook gedacht te hebben ;-)) Een ideaal programma om op de achtergrond te hebben opstaan en met een half oog naar te kijken. Met volledige aandacht kijken, zou tot iets te veel oogrollen leiden.
  • Zo man, Zo vrouw. Jani! Jani! Wat een fantastische tv-persoonlijkheid! Na “Jani gaat”, terug een nieuw seizoen “zo man, zo vrouw”. Ik verdenk ze er wel van om dit seizoen wat (extra) dingen in scene gezet te hebben, want de koppels zijn er elke aflevering net iets over. Een neef-nicht koppel, een Dolly Parton lookalike, een nudist… Maar desalniettemin, fantastisch entertainment.
  • Nieuwe buren. Ik ben fan van Karen Damen. Geweldige flapuit, wat altijd zorgt voor leuke televisie. Het duo Karen en James is bovendien bijzonder entertainend met hun gekibbel en zotte uitspraken. Het format zelf, tja, laat het ons houden op: niet te veel bij nadenken. Als ik een maand met een erg beperkt budget zou moeten leven, zou ik een goede boekhouding bijhouden en met duidelijke lijstjes werken voor de winkel. Dekentjes en kaarsjes lijken mij niet bepaald levensnoodzakelijk, en willekeurig shoppen om aan de kassa te ontdekken dat een groot deel van je maandbudget erdoor is, is allesbehalve slim. Maar ja, anders zou het programma behoorlijk saai worden natuurlijk ;-).
  • Helden van hier. Niet altijd een feel-good programma (zo besliste in de eerste aflevering een familie om hun doodzieke moeder niet meer te laten reanimeren), maar wel fantastische televisie. Het programma volgt de brandweer van Gent en laat alle facetten van hun job zien (branden blussen, rijden met de ambulance, duiken, …). Super boeiend!
  • Spoed 24/7. Een beetje in de lijn van Helden van hier. Maar kan me net wat minder boeien.
  • Teen Mom OG. Mijn persoonlijke guilty pleasure. Ik ben een aantal jaren geleden naar Teen Mom beginnen kijken en vind het fantastisch dat ze nog steeds dezelfde families blijven volgen. In sommige gevallen is de gezinssituatie zo complex dat je ze in een tv-serie overdreven zou vinden (haar moeder trouwt met zijn vader, …), maar dat zorgt net voor het nodige snuifje drama.
Staan nog op het te kijken lijstje (ook wel gekend als de digicorder), maar is er voorlopig nog niet van gekomen:
  • Niveau 4. Redelijk gehypet aan het begin van het nieuwe tv-seizoen, dus hoge verwachtingen.
  • Quantico. Weer een gewone FBI reeks of toch wat origineler? To be continued.
  • Call boys. Ook behoorlijk wat reclame rond gemaakt, maar de hele hype rond  Safety First kon mij helemaal niet bekoren (sorry Matteo). Ik ben dus sceptisch.
  • Narcos seizoen 2. (Op netflix dan, ipv op tv.) Ook weer hoge verwachtingen! Wij waren echt wel enthousiast over seizoen 1.
Hebben jullie nog tips?
Dank aan voskosmos voor de inspiratie voor deze blogpost. Bovendien hebben wij blijkbaar dezelfde smaak qua tv-programma’s!
2 gedachtes over “Is er iets op tv vanavond?

  1. Wij hebben blijkbaar écht wel dezelfde smaak want ik ben ook een trouwe Teen Mom OG én Teen Mom 2-kijker, op het obsessieve af 🙂 Vroeger keek ik ze online (foei) maar MTV is tegenwoordig iets sneller met het uitzenden waardoor er minder tijdsverschil zit tussen ons en de VS, dus nu kijk ik ook gewoon op tv. Ik ben altijd een heel grote supporter geweest van Catelynn en Tyler maar vanaf vorig seizoen heb ik toch een beetje mijn bedenkingen bij sommige dingen die ze doen en zeggen. En Farrah, ja, Farrah, daar zijn geen woorden voor 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Leuk om te horen dat ik niet de enige Teen Mom kijker ben!
      Hier ook een Catelynn fan (maar het gaat inderdaad wat achteruit het laatste jaar). En Macy doet dat ook goed vind ik (zeker in vergelijking met Ryan…).
      Er zit hoogstwaarschijnlijk wel wat vertraging op de afleveringen van MTV, maar ik ben te lui om het online op te zoeken. Als ik het niet uit mijn digicorder of Netflix kan toveren, hoeft het niet 😉

      Like

Geef een reactie

