De favoriete webshops van de familie Wijsneus – deel 1 (Kleding)

shop, store, open, shopping, retail, door, window, sign

Zoals ik even geleden al vertelde, zijn wij ten huize Wijsneus fervente online shoppers.

Hieronder deel ik onze favoriete (kinder)kleding webshops met de nodige tips en tricks. Een goede webshop biedt, voor mij, gratis verzending en retour (of voor een erg lage prijs), een ruime collectie, en betaalbare kleding (of interessante soldenkoopjes). Een persoonlijke attentie bij de bestelling is de kers op de taart.

  • Next. I looove Next! Hier kan je spreken van een kleine verslaving. Als je door het lookbook gaat van de younger boys, zal je op bijna elke pagina wel iets vinden dat in de Mini zijn kast ligt. Toen ik een tijdje terug het nieuws van de Brexit las, was mijn eerste reactie: “Ga ik nog bij Next kunnen bestellen?”, dat zegt genoeg lijkt mij ;-).
    • Voorbeeldje: Kijk wat een supercute truien met Kerst-print <3! (Dat doet me eraan denken dat ik nog eens dringend een bestelling moeten doen ;-))
    • Pluspunten: Ze hebben, zeker voor jongens, een superleuke collectie met stoere, kleurrijke items die ook nog eens niet duur zijn. Bovendien is ook hun klantendienst erg behulpzaam. Ook al komt je bestelling helemaal uit Engeland,  vaak wordt deze de volgende dag al geleverd. Top service dus!
    • Minpunten: geen gratis retour, wat wil zeggen dat je zelf de verzendkosten naar Engeland moet betalen (maar kinderkleding past gelukkig altijd wel. En je kan eventueel gebruik maken van de Paypal gratis retourkosten service). Ook krijgt de Europese versie van de site geen solden of promoties, die er wel op de Engelse site zijn. Beetje een bummer dus, maar de prijzen zijn sowieso niet erg hoog. Denk er ook aan dat je artikelen maar even (ik denk een half uurtje) in je winkelmandje blijven zitten.
  • H&M. Perfect voor goedkope basics en accessoires.
    • Voorbeeldje: Superschattige body’s en kruippakjes, en coole t-shirts.
    • Pluspunten: Ruime keuze die regelmatig wordt aangepast. Vaak koopjes te vinden.
    • Minpunten: Verzending laat een aantal dagen op zich wachten. Bij een grotere retour hebben ze bij mij al een aantal keer de retourkosten (0.99euro) 2 of 3 keer aangereden. Die 1 euro is extra is niet zo dramatisch, maar het gaat om het principe vind ik. Hou je afrekening dus goed in het oog! Bovendien is de website niet superhandig in gebruik, zo kan je bijvoorbeeld geen artikelen in een apart tabblad openen… boe!
  • Lillefant. Klein Vlaams winkeltje met grote collectie mooie kinderkleding en accessoires.
    • Voorbeeldje: Ik kocht een tijdje geleden (samen met wat leuke kleding) een superschatting lepeltje! Jammer genoeg is er na 1 keer gebruiken geen spoor meer van te vinden (ik gok dat ik het per ongeluk met de restjes in de vuilnisbak heb gekieperd). Ik weet dus al wat er zeker bij een volgende bestelling zal bijzitten :-).
    • Pluspunten: ruime keuze van topmerken. Tijdens de solden kan je er ook mooie koopjes vinden. Bovendien is er gratis verzending vanaf 35euro. Ook hun accessoires zijn super (zo kocht ik een tijdje geleden een superschatting lepeltje voor de Mini dat ik jammer genoeg na 1 keer gebruiken kwijt ben geraakt. Dat wordt dus sowieso bij een volgende bestelling opnieuw besteld). Bij je bestelling krijg je vaak ook een klein cadeautje of persoonlijk briefje. Zo lief :-).
    • Minpunten: In vergelijking met de bovenstaande shops, zijn de prijzen iets hoger, maar dat hoort bij de merken uiteraard.
  • Zalando. Heel ruim aanbod waarin je met wat geluk wel eens een koopje kan vinden.
    • Voorbeeldje: Deze very cool berenpull.
    • Pluspunten: gratis verzending en retour. Heel ruim aanbod in kleding en accessoires. Regelmatig krijg je ook kortingsbons toegestuurd.
    • Minpunten: verzending duurt een paar dagen. En een persoonlijk minpuntje: om een of andere reden lijk ik mijn weg niet helemaal te vinden op de website. Al verschillende keren leuke spullen gekocht, maar toch is het niet mijn go-to webshop.

clothes, clothing, hangers, fashion, retail, shopping, store

Welke online kledingwinkels kan jij aanraden?

 

Geef een reactie

