Goeie voornemens

Eerst en vooral: mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!

De tijd waarin ik een nieuw jaar inzet vol goede voornemens ligt al ver achter ons. Ik besefte al jaren geleden dat zo’n voornemens toch niet werken bij mij. In tegendeel! Na een paar weken (of soms de eerste week al), wanneer er weer een van die voornemens sneuvelt, voel ik mij (heel even dan toch) slecht en schuldig. Het probleem van mijn voornemens is dat ik eigenlijk op voorhand al weet dat er niet veel van gaat in huis komen. Het is niet omdat ik luid roep dat ik “meer ga bewegen!” of “gezonder ga eten!” of “meer tijd voor mezelf ga maken!” of [vul maar in], dat ik daar op 1 januari dan ook meteen plichtsgetrouw mee begin.

(1 januari is trouwens het slechtste moment om met bovenstaande voornemens te beginnen. De eerste dag van het jaar bestaat bij ons namelijk uit een hele dag rondrijden om heel de familie een gelukkig nieuwjaar gaan te wensen en terwijl onszelf vol te steken met allerhande hapjes, drankjes en andere lekkernijen die overal op tafel getoverd worden!)

 

15747659_1215837648493266_7766299178815249277_n

Mijn eerste weken van het nieuwe jaren kwamen dus neer op stilletjes terug in gang sputteren na een drukke eindejaarsperiode.
Ik hoop dan ook vanaf nu terug wat meer tijd te kunnen maken voor dit blog! (laat het ons een wens noemen, want goede voornemens, daar doe ik dus niet aan mee 😉 )

Hebben jullie goede voornemens gemaakt voor dit jaar?

 

Tekening van Fowl Language Comics. Fantastische comics voor ouders!

Een gedachte over “Goeie voornemens

Plaats een reactie