Sugar rush

Het was pas de afgelopen dagen dat ik van verschillende gezinnen hoorde dat de klokken en/of de paashaas enkel bij hen thuis langskwamen en niet bij de rest van de familie. Ik heb het altijd evident gevonden om ook bij grootouders en zelfs bij mijn tante paaseieren te gaan rapen, dus ik was aanvankelijk wat verwonderd dat dat niet overal het geval was.

Zondagavond begreep ik dat al heel wat beter! Wat een drukke dag is Pasen wanneer je kleine kinderen hebt en bij half de familie moet langsgaan om eitjes te gaan rapen. Akkoord, we begonnen niet supervroeg aan onze dag (ik geniet er gewoon mee van van als onze Mini beslist uit te slapen). Maar behalve een dutje net na de middag (van de Mini, ook al zou ik er ook nog wel deugd van gehad hebben), zijn we heel de dag op pad geweest. Je kan natuurlijk niet gewoon snel-snel wat eitjes rapen en meteen doorrijden. Nu ja, het was wel een leuke dag natuurlijk. Maar ik had het toch wat onderschat. De Mini vond het allemaal fantastisch. Hij onthoofdde het ene chocolade konijn na het andere of beet smakelijk in hun poep (wel niet zo’n aanrader voor zijn eetlust ’s middags). Hij was ook zwaar onder de indruk van het kapotte paasei in de tuin dat de klokken iets te hard hadden laten vallen.

Bovendien, wat een berg chocolade krijg je bij elkaar geraapt?! Ik ben een echte chocoholic, maar dit vind ik er toch wel lichtjes over. Ik denk dat we gaan toekomen tot Sinterklaas weer nieuwe brengt! We maakten al chocoladepudding en er staan ook nog brownies op de planning om de berg wat sneller te doen minder.
Moesten jullie tips hebben voor lekkere receptjes met chocolade: ik hoor ze graag!

Geef een reactie

